10 krokov k lepšiemu firemnému webu

Každé podnikanie je jedinečné, napriek tomu však existuje niekoľko univerzálnych zásad, ktoré dokážu vylepšiť takmer každý firemný web. Viete aké to sú? Ak nie, niektoré z nich vám predstavím v tomto článku.
1. Majte web
Toto je nepochybne najdôležitejší bod zo všetkých. Žijeme v digitálnej dobe a webová stránka je dnes neodmysliteľnou súčasťou každej modernej firmy. Nepotrebujete hneď webové riešenie za tisíce eur. Na začiatok postačí aj jednoduchý web za zlomok ceny.
2. Prehľadnosť je základ
Web nie je rigorózna práca. S množstvom textu to teda nepreháňajte, rozdeľte ho na krátke odseky a pridajte niekoľko obrázkov. Narastá tak šanca, že návštevníci na vašom webe strávia nejaký čas.
3. Zabezpečte rýchle načítanie
Na rýchlosti záleží a web, ktorý sa príliš dlho načítava, väčšinu návštevníkov odradí. Zvoľte si preto kvalitný hosting a zmenšite veľkosť obrázkov na nevyhnutné minimum.
4. Myslite na SEO
Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) slúži na zviditeľnenie webu vo výsledkoch vyhľadávania. Zamerajte sa na on-page SEO (názov a popis stránky, pomenovanie obrázkov, ...), ale aj off-page SEO (odkazovanie iných webov na ten váš). K lepším pozíciám vo vyhľadávaní prispieva aj prehľadná mobilná verzia webu.
5. Získajte SSL certifikát
SSL šifruje komunikáciu medzi webom a jeho návštevníkmi. Chráni tak zadávané osobné údaje, čísla kreditných kariet a heslá pred odcudzením. Bonusom je aj lepšie SEO skóre.
6. Vytvorte priestor na komunikáciu
Pridajte na svoj web čet alebo kontaktný formulár a zverejnite svoje kontaktné údaje (e-mail, telefónne číslo, ...). Návštevníci tak budú mať hneď niekoľko možností ako vás kontaktovať.
7. Využite sociálne siete
Komunikujte tiež cez sociálne siete. Použiť sa dajú aj na prezentáciu produktov, alebo publikovanie príspevkov zo zákulisia vašej firmy.
8. Tvorte pridanú hodnotu
Ponúknite svojim zákazníkom okrem vašich výrobkov, či služieb aj hodnotné informácie. Podeľte sa o svoje know-how prostredníctvom článkov, videí, podcastov, alebo vytvorením bezplatného e-booku. Vaši zákazníci to určite ocenia.
9. Nezabudnite na e-mail marketing
Využite silu personalizovaných e-mailov. Poďakujte svojim zákazníkom za ich priazeň, alebo ich informujte o plánovaných podujatiach, prebiehajúcich zľavách, či najnovšom článku v blogu.
10. Analyzujte
Monitorujte a vyhodnocujte výkonnosť vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania, ako aj správanie jeho návštevníkov. Zistíte tak, či web pracuje podľa vašich predstáv. Výborne na to poslúžia bezplatné nástroje služieb Google Search Console a Google Analytics.
Zhrnutie
Aj zlý firemný web vie byť lepší, než žiadny. Pokiaľ to však so svojím podnikaním myslíte vážne, dajte si na svojom webe záležať. Za zváženie stojí aj pomoc odborníkov.